maandag 21 januari 2013

Resolutions


Resolutions zijn goede voornemens hoewel het in mijn oren nog steeds meer klinkt als een ferm besluit of deel van een wet maar ok. Daar doen ze hier wel aan maar niet in de mate waarmee wij daar mee bezig zijn. Nieuw jaar is sowieso een raar ding hier, er wordt niet gezoend, het kwam bijna goed uit dat ik snip verkouden was. Het blijft bij een … oh ja … happy new year…. In het voorbijgaan nieuwjaar wensen is geen ding zal ik maar zeggen. En van een nieuwjaarsreceptie hebben ze al helemaal niet gehoord. Tja het is allemaal wat koud en afstandelijk hier wat dat betreft.

Engelsen hebben een grotere personal space dan wij hebben schat in zo iets als de Chinezen. Dus niet aanraken want dan lijken sommige bij kant te bevriezen en vooral niet te dicht bij komen. Het klinkt voor Nederlanders waarschijnlijk heel raar maar ik mis de warmte van Nederlanders. Niet alleen het fysieke contact maar ook het gastvrije. Het is ongelooflijk bijzonder als je bij iemand wordt uitgenodigd en dat kan al helemaal niet bij een collega. Had het daar laatst weer over met een collega die dat heel geïnteresseerd vroeg wat nu het verschil is in omgang. Toen ik zei dat het de strikte scheiding tussen werk en privé was werd dat volledig beaamt. En als ik dan zeg dat dat voor mij raar is omdat je juist veel omgaat met collega’s kwam een eigen herinnering naar boven van zijn verblijf in het buitenland. Maar denk maar niet dat dat tot verandering van gedrag zal leiden.

Heb ik dan zelf resolutions? Nou in ieder geval één en dat is het huis wat leefbaarder te maken en wat dingen aan te schaffen. Nu is shoppen al nooit mijn hobby geweest maar hier is het echt hel. Je kan het geloven of niet maar ik ben drie keer de stad in geweest om een bestekbak te vinden. Zo makkelijk in Nederland, dan weet je precies waar je moet zijn maar hier is dat niet zo simpel. Niet alleen is de indeling van de winkel anders maar ze hebben sommige dingen ook gewoon niet. Elektrische citruspers: niet te vinden bijvoorbeeld. Je zal maar gezond willen doen zeg….

En meubels er schijnt een winkel te zijn, die ik uiteraard nog niet heb weten te vinden, in de buurt waar zeer verschillende verhalen over gaan. Het is een hele goede design meubel winkel die goedkoop is, het was een goede winkel maar nu is het niets meer en bovendien heel duur. Kortom die winkel moet ik echt vinden omdat alleen de beschrijvingen al de moeite waard zijn om te checken wat het nu is. Maar goed, geshopt dus en thuis gekomen met een bestekbak een plaid voor de logeerkamer en een garde. Zo onderhand heb ik voor mijn gevoel 2 volledige huisinrichtingen, een halve in het familie huis en de andere helft in de opslag en een inrichting hier in Engeland. Echt verwarrend soms als je toch zeker weet dat die schaal hier in de kast moet staan en daar niet te vinden is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten