vrijdag 4 januari 2013

Back home

Heb een eerste expat vakantie erop zitten. Dat wil zeggen naar huis voor kerst en oud en nieuw. Maar wat is thuis of huis in mijn geval? Thuis blijkt toch Engeland te zijn kan ik zeggen nu ik weer terug ben. Het appartement voelt nog niet als thuis, daar moet ik nodig wat aan doen, maar het is wel mijn standplaats waar ik mijn schoenen uit doe als ik binnen kom zeg maar.

In Nederland heb ik wel een huis maar dat is in de verkoop, het appartement in Nederland is opgezegd en als ik er ben logeer ik bij vrienden en familie. Reuze gezellig je hebt tijd voor elkaar, voor echte gesprekken: het is immers wat anders dan even langs gaat voor een kop koffie. Het voelt als of je in een warm bad stapt en dat is heerlijk. Voelt ook alsof je je hele sociale leven in  14 dagen probeert te proppen. Eerst stil, alleen en tijd voor alles wat je zelf wil doen in Engeland en dan opens onder gedompeld in een aaneenschakeling van ontmoetingen.

Een expat vakantie betekend ook je proberen te herinneren wat je ook al weer zoooo? hard nodig leek te hebben en wat je niet kan krijgen in Engeland. Als je geen lijstje maakt zoals ik valt dat niet mee en besluit je wat manmoedig dat je nu toch echt moet overschakelen naar  Engeland omdat het in ieder geval een hoop gesjouw zal schelen. Maar ......  ik was nog niet helemaal zo ver dus heb ik een nieuwe koffer gekocht om de kleren die ik kocht mee te nemen en kruiden thee. En omdat ik toch een nieuwe koffer had toch ook nog wat boeken gekocht natuurlijk.

Vermakelijk is ook dat ik droom in het Engels en dan 's morgens wakker wordt in Nederland en dan weer moet schakelen in de taal. Toen ik op de terugweg in het vliegtuig terug zat was de presentatie die ik aan het maken was echt tweetalig maar dat is na 1 dag Engeland wel weer over gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten