vrijdag 19 oktober 2012

After you … no after you


Engelse beleefdheden ze zitten er vol mee natuurlijk maar dat was te verwachten. Mannen doen de deur voor je open en wachten keurig totdat ik door heb dat dat de bedoeling is. Tja het zal wennen worden om weer in Nederland te zijn straks/later.

En in de rij staan hebben ze echt tot een kunstvorm verheven. Bij de bus is er gewoon een vast gewoonte dat ook als de bus nog lang niet in zicht is maar vast in de rij te gaan staan. Zonder morren net zo vrolijk ook als dat betekent dat ze dan in de regen moeten staan omdat het bushokje niet lang genoeg is. Heel wonderbaarlijk om te zien.

Ik heb het vermoeden dat ze mij maar raar zelfstandig vinden hier. Kreeg vandaag de hint dat als ik een afspraak had met de grote baas, die hier heel onlogisch een vice chancellor heet. Wat voor mij steeds maar resoneert als de vice directeur in plaats van de echte zal ik maar zeggen. De hint was dat hij vrij traditioneel was en dat hij toch eigenlijk teleurgesteld is als je niet minimaal op hoge hakken verschijnt. Kijk en dat gaat het even fout. Één ik ga me toch echt niet aanpassen aan de kleding codes dat zit er gewoon niet in en twee ik kan helemaal geen hakken dragen omdat ik aan één enkel geen enkelbanden meer heb. Lang leven een sportief vorig leven en een iets te heftige afdaling na een bergbeklimming. Maar dat weet hij natuurlijk niet.

Dus ik zal het op een andere manier moeten aanpakken, voorlopig kan het wel hoor  dat ik echt anders ben. Ik voel me nog steeds Alice in Wonderland hier, de verbazing is echt groot iedere dag weer. Vandaag werd ik mee gevraagd om naar de nieuwe kamer van de onderzoeksassistenten te komen kijken. Ik had al wel wat gehoord over een kamer zonder ramen en dacht dat het een bij wijze van spreken was maar nee hoor. Ze hadden echt bedacht een kamer voor 4 assistenten zonder ramen of deur die uitkomt ook nog op 2 grote klaslokalen. Nu zijn ze hier heel erg van de gezondheid en veiligheidsregels maar dit mag dus gewoon wel. Nou niet van mij, hele plan van verhuizingen in de war maar dat gaat nu toch echt in tegen mijn Nederlandse standaarden.

Hier begint de Kerst te ontwaken. In de winkels is het al duidelijk aanwezig. En natuurlijk is er de kerstkaart van de college. Niet moeders mooiste maar gelukkig kan ik mijn traditie van het schrijven van kerstkaarten voortzetten op mijn nieuwe werkplek. Ben benieuwd hoe dat op mijn vorige werkplek zal gaan. Ik vond het leuke traditie: iedere medewerker een persoonlijke boodschap schrijven. Dat zit er met mijn personeelsbestand nu niet in maar ik ga er wel wat van maken natuurlijk en kan me nu al verheugen op de 'christmas parties' hier.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten