vrijdag 19 oktober 2012

kantoor geluiden


Kantoor geluiden

Begin al aardig te wennen aan de nieuwe kantoor geluiden. Voetstappen begin ik te herkennen en zo. Ook heeft dit kantoor nieuwe piepjes, Zo gaat een kwartier voor een afspraak mijn computer af om te waarschuwen dat ik nog een kwartier heb. Ontzettend irritant vond ik dat maar nu is het toch wel prettig, vooral als je in van de half uur gesprekken zit is het handig om te weten dat je halverwege bent.

Ook heb ik een telefoon waar ik nog maar weinig van begrijp. Het is toch al niet zo mijn ding maar het is wel handig dat je er van alle mee kan ….. zeggen ze. IK laat wel weten wanneer ik dat onder de knie heb.  Het werken is wat het gebruik van media betreft echt anders hier. Het is ten eerste zo dat de mobiele telefoon niet gebruikt wordt, niet onderling, niet om te SMS-en wellicht alleen om de email op te halen. Het bellen is iets wat überhaupt niet zo veel wordt ingezet, als ik 2 telefoontjes per dag krijg is het veel. Maar ja ik zit natuurlijk ook hier niet zo veel op mijn plek.

Het tempo van werken is verwarrend. Er wordt hard gelopen, letterlijk, maar om nu te zeggen dat dingen snel gaan….. nee dat nu ook weer niet. Het is echt twee stappen terug qua tempo maar dan met een zelfde gevoel voor urgentie. Iedereen werkt hard en is heel druk in de weer. Toch gaan dingen langzaam. Zat gisteren in een vergadering en realiseerde me dat ik nu toch wel heel snel aan het aanpassen ben omdat ik begon uit te leggen waarom dingen niet zo snel gaan als we wel eens wennen. Wake up call noemen ze dat.

Het lijkt ook een overdaad aan structuur en tegelijk is die er ook weer niet dus dat is nog steeds verwarrend. Ondertussen verbouwen ze gezellig door naast mijn hoofd maar ik begin er aan te wennen, wie weet ga ik de herrie straks nog eens missen.  Mijn kantoor is verder niet het toonbeeld van gezelligheid. Er staan 3 archiefkasten in die niet dicht kunnen, plus een ladenblok wat niet op slot kan. En dan nog 4 kasten die niet open kunnen, wel leuke kastjes op wieltjes maar dan zonder ander doel dan er dingen op te leggen.  Kortom een vol kantoor met weinig zinvolle ruimtes.En als je daar iets aan wil laten doen moet je een 'badger' aan vragen. Niet te verwarren met 'bagger', hoewel het wel net zo modderig is als het gaat om de uitvoering. 

Wat ik mis zijn de geluiden van vrolijk samenwerken, dat gebeurd hier toch vooral in stilte zelfs bij de kantoortuinen die we hier toch ook hebben. Wat een nieuw geluid is is het piepen van de afwasmachine in de keuken, want een dean heeft hier wel een eigen keuken!  Waar ze ook, ik schreef het al, een nespresso hebben neergezet voor mij. Scheelt weer lopen naar één van de koffie tenten in de universiteit. Want we hebben wel gewoon Starbucks in de meeste van onze gebouwen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten