vrijdag 12 oktober 2012

OMG


OMG

OMG (Oh My God ). Het is echt niet te geloven hoe snel een mens zich aanpast.
Ben nu een paar dagen in de VS. Het begint er al mee dat alles weer aan de verkeerde kant zit. Dus in de taxi vanaf het vliegveld gaat het al bijna mis, stapte nog niet in aan de bestuurderskant. De kranen draaien ook weer de verkeerde kant op enz. enz.

In het Hyatt hotel waar we zitten voor een conferentie is het al niet veel beter. Opeens lijken de roltrappen aan de verkeerde kant omhoog en omlaag te gaan. Echt ik begin te twijfelen aan mijn intelligentie. Daar komt nog bij dat ik me opeens kan voorstellen dat Engelsen de Amerikanen niet verstaan: het is echt een andere taal. Tot nu toe kon ik daar goed tussen schakelen bij dit soort gelegenheden maar nu gaat het echt niet meer zo soepel. Het klinkt wel vaag bekend maar dringt niet door zal ik maar zeggen.

Op het vliegveld bij de douane verstond ik de arme marechaussee zo slecht dat ik maar het excuus dat mijn oren dicht zaten van de vlucht gebruikte want het drong echt niet door wat hij  nu toch wilde. En dan die vragen: wat komt u doen? Oh net als vorig jaar? ………hm geen idee en dan dringt door dat ik inderdaad vorig jaar om dezelfde tijd in de VS was voor een andere conferentie…… Waar woont u? Tja lastige vraag. Heb de neiging om daar antwoord op te geven zoals mijn pet staat. Maar natuurlijk stond dat ook al op het douane papier en ik was even kwijt wat ik daar had ingevuld. Dus maar uitgelegd dat ik werk in de UK en woon in Nederland  en dat was voor hem voldoende antwoord.

De mensen zijn zeer vriendelijk hier. Heb me weer 2 dagen verdiept in een ander systeem en ook dat past nog maar net in mijn hoofd geloof ik. Wat opvalt is dat de VS en de UK heel langzaam doorkrijgen dat er meer is in onderwijsland dan hun eigen land. En dat leidt tot leuke gesprekken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten