zondag 7 oktober 2012

Weekend in Nottingham




In de zon koffie dat was een goed plan gezien het mooie weer maar terrassen zijn schaars hier, niet door het weer want dat wijkt niet zo veel af van het onze. Ze zijn er gewoon weinig. Wat ik ook erg mis zijn de koffiebars die in Nederland opduiken als paddenstoelen en in elke stad te vinden zijn. Je kan daar rustig koffie drinken en wat werken en een casual praatje maken. Hier zijn ze wel zo schijnt het maar ik heb ze nog niet gevonden.

Dus op het plein neergeploft bij de fontein met een bak koffie van Starbucks. In de zon met le monde, een Nederlandse krant schijnt je hier niet te kunnen krijgen. Maar met online Nederlandse kranten lezen kom je ook een eind natuurlijk, het geeft alleen niet dat fijne weekend gevoel. Toen op naar mijn nieuwe favoriete winkel. Mijn moeder zou het een gooi en smijt winkel noemen. Het is een ramsj voor spullen zeg maar. Een ratjetoe van restpartijen dus een complete set van iets kopen zit er niet in. Wel is het goedkoop van Engelse begrippen en als je iets ziet moet je het ook direct kopen want de dag erna is het geheid weg. Dus met een loeizware snijplank  naar huis gewandeld. Ik probeer tot de spullen hier zijn vooral die dingen te kopen die nodig zijn en dan heb je verrassend weinig nodig. Een bord, een set bestek, een beter, twee pannen en een messen set. Die messen set had ik niet en een snijplank van formaat ook niet dus dat kan nu worden opgenomen in de reizende huisraad. En dat bord en zo laat je gewoon achter als je weggaat.

Je zou de Engelsen bijna van gezonde patronen betichten want fast food in de vorm van friet tenten zijn er maar weinig. Natuurlijk wel de Mac Donalds en dat soort ketens. Maar verder is er op het eerste gezicht niet veel snelle junk te krijgen. Wel heb ik iets nieuws ontdekt: een jacket potato kar. Jawel gepofte aardappels die ze dan opensnijden en vullen met ‘smeersels’. Meestal op basis van boter of mayonaise in vele variaties waarvan tonijn mij het minst aanspreken. Het was me in de school kantine ook al opgevallen en mij zal je er niet snel mee zien ik ben namelijk niet zo’n aardappel fan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten