woensdag 26 september 2012

Galant botsen

Er zijn van die charmes aan de Engelsen die ik zeer kan waarderen. Ze houden de deur voor je open, wat bij mij natuurlijk tot botsingen leidt. Want 1 ik wil er aan de andere kant langs en 2 het is zo onbekend dat ik het vaak niet door heb. Ik aan de andere kant ben zo gewend om dat maar zelf te doen dat ik ook daarmee een nieuwe botsing kan veroorzaken.

Ook hebben sommige collega's de gewoonte om op te staan als ik de kamer verlaat of binnenkom. Alleen mannelijke collega's doen dat overigens. En verder zijn ze natuurlijk uitermate beleefd. Kwam een man op straat tegen die eerst een compliment maakte over mijn jas met de wat venijnige toevoeging You're missing a button!. Tja soms is de charme maar skin deep zullen we maar zeggen.

Het komt ook bij mannen niet op om je voor je koffie te laten betalen, dat is echt iets wat ik met charme moet oplossen want dat is natuurlijk onzin dat ze dat alsmaar doen. Dus 'I'm a grown woman you know I could get this' is een ingang maar dan nog steeds is het onzeker of je dan mag betalen. Wat wel werkt is snel zijn en dan de toevoeging gebruiken dat zij volgende keer mogen betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten