zaterdag 22 september 2012

Ontbijten


Het klinkt zo eenzaam alleen eten maar het heeft zeker zijn charmes. Je kan in ieder geval zonder dat iemand het raar vind om je heen kijken en mensen observeren. Mijn ontbijt bestaat uit een americano, de cappuccino heeft het veld moeten ruimen door zijn calorieën. Een americano medium size, dacht ga eens wild doen nou dat is geen goed idee want het is een soepkom vol zwarte koffie. Ze maken het ook op een speciale manier. Eerst gieten ze meer dan de helft vol met kokend water en daar gaat een drie dubbele espresso op. Smaak is niet slecht trouwens. Wel een beetje skimmy milk erop want koffie zonder melk krijg ik nog steeds niet naar binnen.  En een chocolade muffin, voor de calorieën tellers onder ons een rare keuze maar het is vaak beter dan wat ze hier als sandwich verkopen. Altijd vol met saus, mayo of iets wat daar op lijkt. Vaak brood wat bij ons in de schappen ligt als het goedkoopste en minst voedzame brood. Kortom de keuze in de koffie corner is beperkt en dus moet ik een lange wandeling maken om het geheel weer in evenwicht te brengen.

Merkte toen ik in Nederland was dat ik in drie weken tijd bijna van mijn kaas verslaving af ben. In Nederland een ik veel kaas liefst op brood en echt iedere dag. Kan me nog levendig herinneren dat ik gebeld werd toen ik terugkwam van een 10 daagse reis door China wat ik wilde eten. Mijn antwoord was bruine boterhammen met kaas. Waarop de man achter mij zei: ook net terug uit China soms? Drie keer per dag chinees eten zal nooit mijn hobby worden.
Verandert misschien wel weer als ik een eigen keuken heb en weer echt brood kan kopen en zo. Klinkt heerlijk een eigen keuken.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten