vrijdag 28 september 2012

Zakenvlucht


Vlieg wat af de laatste tijd, lijkt op op de bus stappen dus bijzonder is het niet. Maar wel leuk om mensen te kijken. Voor zo’n drie kwart bestaat uit zakenmensen en omdat het de midlands zijn ook aardig wat techneuten. 

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik oud begin te worden. Niet dat ik oud ben of zo maar de zakenmannen worden steeds jonger en jonger. Van die broekies die het heeeeel belangrijk vinden om zo lang mogelijk aan de telefoon te hangen. Echt de ego’s passen maar net in het vliegtuig. Je hebt ook de oudere, ik ben wat wijzere variant. Te herkennen aan de dure merkkleding, maatpakken en bijpassende jas. Als ze dat oudere wijzere nog niet helemaal doorhebben krijg je een sneue variant: een leuke man, goed pak met een sportjas erover en/ of met een rugzak die net zo goed van zoonlief had kunnen zijn.

De techneuten zijn een ander slag. Serieus bijna zonder uitzondering in een geruit overhemd met zo’n riem die te hoog en te strak is vastgemaakt. Ze hebben vaak een bril en zitten dan onwennig in de businessclass. Echt dat mensen daar nu zo veel extra voor betalen op een vlucht van een uur snap je toch niet.  Maar ze zijn wel veel vriendelijker dan de zakenlui.

Dan hebben we nog de ouders en grootouders die op bezoek gaan bij hun kinderen en wat nerveus zijn voor de reis die ze niet zo vaak maken. Levert wel vaak leuke gesprekken op. En de jonge stellen die er even een weekendje tussenuit gaan. Wordt ik altijd een beetje weemoedig van zo veel belofte voor de toekomst.

Vervolgens stap je uit, altijd een gedoe met iedereen die eigenlijk tegelijkertijd uit wil. En dan veranderen toch een aantal ego’s in papa’s die opgewacht worden door hun vrouw / vriendin als het even kan met kinderen. Wat zijn mensen toch raar dat we almaar van die poses ophouden en zo weinig bij onszelf blijven. Zou het leven veel aangenamer maken denk ik.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten