zaterdag 1 september 2012

opstart werk


Dean zijn betekent ook dat je bij welcome week een speech moet houden voor de nieuwe studenten. Geen probleem hoort erbij maar het is wel in een theater met zo'n 4000 - 5000 plaatsen die allemaal bezet zijn door startende studenten. Dus niet alleen voor je eigen studenten maar voor alle BA's en MA's die starten. Schrok wel even toen ik de foto's zag van hoeveel studenten er dan voor je neus zitten. Natuurlijk moet de speech in een format wat echt niet tot mijn verbeelding spreekt. Gelukkig is het maar 5 minuten dus dat is te overzien. 

Dus maar vast begonnen aan het voorbereiden van de speech en de presentatie. Dat moet dus echt in PowerPoint. Heb nog een poging gedaan om het in keynote te mogen doen maar dat hadden ze net afgeschaft. Echt soms kan ik ze niet volgen. Maar het leverde wel een grappig conversatie op met de jongens van de IT, wat hier IS heet met de S van service en dat is wel waar het is wel service. Had aangegeven dat PowerPoint echt niet meer kan internationaal gezien dat het toch minstens keynote moet zijn en eigenlijk Prezi. Antwoord dat Prezi toch niet zo’n goed idee is omdat zondag de big night out is en dat de vrees is dat de studenten  misselijk zullen worden van dat schuiven wat het beeld van Prezi doet. Kortom ze hebben wel humor die jongens van IS.

Verder kwam ik er achter dat mijn assistente niet alleen mijn agenda beheert maar ook mijn mails leest en ook categoriseert. Heel handig in outlook maar ik moet er even aan wennen. Er komt ook een mapje: 'kan ik niet lezen' voor alles wat er uit Nederland komt. Ik zei al humor.
Heb ook iets meer begrepen van de vakantiedagen. Er zijn 10 verplichte dagen die krijg je van de Universiteit. Daarnaast heb je dan nog 35 vakantiedagen om zelf in te vullen maar dan wel met toestemming van je leidinggevende. En dat gaat wat anders dan bij ons je moet echt toestemming hebben anders heb je een probleem. Zo heb ik een nieuw ticket moeten boeken om i.p.v. vrijdag zaterdag terug te vliegen naar Nederland omdat mijn baas andere plannen had die vrijdagavond.

De agenda is de eerste 3 weken nok vol zonder pauze. Dat is niet zo'n punt maar naast bovengenoemde speech moet ik ook nog wat andere speeches voorbereiden en een studiedag met de faculteit. Dus die 37 uur zitten er niet echt in die op het eerste oog onontkoombaar leken. Had ik ook niet gedacht, inwerken neemt altijd meer tijd en zeker als het in een ander land is. Ga dus maar eens aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten