donderdag 27 september 2012

Niet allemaal leuk


Je zou bijna denken dat het allemaal leuk en spannend is om in je eentje  in een ander land settelen als je de blog leest. Helaas dat is niet. Het meest lastige is dat je alles alleen moet doen en moet uitvinden en dat ná het werk. Want natuurlijk is het werk op gewone werkdagen van alle winkels en bedrijven en meestal werk ik tot de winkels zo ongeveer dicht zijn.

Zo heb ik nog geen tijd gehad om een supermarkt te vinden in de buurt. Of om naar de bank te gaan om de rekening nu helemaal op orde te krijgen. Ook moet er nog een TV komen en een aansluiting op het internet. Stap voor stap gaat het prima maar er lijkt geen einde aan te komen is het ene opgelost doemt het volgende al weer aan.

En hoewel ik goed alleen kan zijn is het akelig stil in een huis zonder TV of muziek behalve wat toevallig op mijn telefoon staat. Mijn i phone lijkt opeens ook een ander abonnement te hebben waardoor bellen 3,5 keer zo duur is hoe dat nu weer kan snap ik ook nog niet. Maar dat is iets om te regelen als ik weer in Nederland ben

Afgelopen nacht was het akelig koud. Had wel een deken gekocht maar dat was niet genoeg en zelfs het omhoog draaien van de verwarming werkte niet. Dan kan je wel heel stoer liggen doen van ik doe dit toch maar, maar dat is echt niet prettig. Dus vandaag maar een dekbed gekocht, nog even en ik kom er in om want ik heb al dubbele sets in Nederland. Nou ja goed voor de logees als die komen zullen we maar zeggen.

Ook moet er een mail komen voor de landlord met vragen als hoe werkt het inbraak alarm ..... dat zijn die irritante piepjes als je je beweegt dus kan het ook af?. En hoe zit het met het vuilnis? Kan het toch moeilijk uit het raam gooien. Van die kleine praktische dingen. En of het internet het nog doet en zo ja wat is dan het wachtwoord. Maar oh wonder heb ik een keukenkastje een stapel gebruiksaanwijzingen gevonden dus dat moet voor sommige dingen helpen. Heb bijvoorbeeld een geluidssysteem door het hele huis die je ook moet kunnen regelen lijkt me (als er iets op aangesloten zit natuurlijk). Van die dingen, de huisraad groeit langzaam en de taxi’s varen er wel bij: niet te tillen die spullen.

Oh en er staat een onuitgepakt kingsize bed in de kamer. Die moet naar boven maar dat gaat natuurlijk niet alleen. Hoe ze toch bedacht hadden dat ik dat in mijn eentje naar boven krijg ?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten