maandag 3 september 2012

met de rekenmachine naar het restaurant?



In het hotel waar ik in zit en tegenwoordig ’s avonds ook eet is het stil als het geen weekend is. In het weekend is het een aaneenschakeling van bachelor feesten met vooral mannen. In dit hotel voornamelijk mannen in het Hilton voornamelijk vrouwen  daar zit vast een logica achter maar ik heb hem even niet. Maar de andere avonden hier en daar wat mensen die alleen eten en vooral doen alsof de rest niet bestaat en in dit hotel veel vrouwen. Iedereen kijkt ernstig in haar telefoon, i pad of een computer kortom een vrij autistisch gebeuren. Krijg bijna zin om een lange tafel te maken en daar iedereen aan te zetten zodat er ook nog gewoon gepraat wordt. 

Wat me verder opvalt is dat bellen in een restaurant heel gewoon is. Heb nog niemand gezien die opstaat en naar buiten loopt om zo andere gasten niet te storen. Nog even en ik zal dat ook gaan doen ben ik bang, een mens is nu eenmaal van nature lui en bovendien verstaan ze mij toch niet denk ik dan stiekem.

Een uitvinding is dat er op veel menu kaarten calorieën staan. Tja en als je zo slecht bent in dat soort dingen als ik is dat reuze handig. Natuurlijk weet je wel de grote lijnen maar dat een cappuccino 100 calorieën in zich heeft was toch even schrikken voor mij. Het is niet zo dat je het overal tegenkomt maar wel op veel menu kaarten. Kortom binnenkort ga ik met een rekenmachine naar een restaurant. Hoewel dat zou je dan de hele dag moeten doen….. so not me. Gezond verstand moet het dan maar overnemen. Grappig dat in een land met zo veel obesitas patiënten heeft je ook dit weer tegenkomt.

 Morgen maar weer eens stevig ontbijten, krijg honger van dit verhaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten