donderdag 20 september 2012

Pits stop Nederland


Was het weekend even in Nederland. En het speelde al op Schiphol door mijn hoofd dat ik echt de weg kwijt ben qua richtinggevoel dan. Niet alleen wilde ik aan de verkeerde kant de loopband opstappen. Mensen lopen ook hier echt aan de verkeerde kant want ik loop steeds in de weg. En dat is nog niet zo erg daar was ik in mijn hoofd toch al mee bezig.

Ik vind het ook nergens voor nodig dat ze de treinen tussen Schiphol en Utrecht het hele weekend aan het verbouwen zijn. En dat na het instappen op Birmingham wat alleen voor het inchecken van de koffer van de 10 mensen voor me al 45 minuten duurde.

Het zijn de kleine dingen die zo raar zijn. Zo rekende ik af bij de AH en legde mijn sleutels even neer om geld op te zoeken. En hup grist de cassière zo maar mijn sleutels weg. En voor ik kon zeggen: hé! die zijn van mij ging er ergens een ‘oh ja ze scant de bonus kaart’ belletje rinkelen.

Ook zijn ze als een gek aan het bouwen in Utrecht ‘opeens’. Het is raar dat je je eigen stad opeens met andere ogen ziet alsof je heel lang weggeweest bent wat niet zo is. Nederland is opeens ook zo netjes. Wat nog het meeste opvalt is hoe mensen zich op straat gedragen. Niet heel vriendelijk: ze kijken niet vriendelijk of vrolijk. Lopen vaak met de eerder beschreven oordopjes in en dat maakt het mogelijk nog ontoegankelijker.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten