vrijdag 7 september 2012

links - rechts

Kijk ik had al zo iets dat autorijden in Engeland voor iemand die al jaren niet gereden had geen goed idee was. Dat links rijden lijkt me een crime omdat ik het gevoel heb dat ik dan handmatig moet schakelen: links en dan hier weer links. Ik krijg het nu al benauwd als ik in een taxi zit en die volledig de verkeerde kant een rotonde omgaat. Krijg dan echt de neiging om: kijk uit! te roepen. En dan halen ze ook nog aan de verkeerde kant in waardoor ik steeds het idee heb dat ze levensmoe zijn. Kortom dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Daarmee dacht ik wel af te zijn van het links houden. Maar nee op straat loop ik continu tegen de stroom in en ik kan er nog geen logica in ontdekken. Houden ze nu juist links of juist rechts. Misschien is het in Nederland wel hetzelfde en doe je dat gewoon automatisch met de stroom mee maar hier is de automaat stuk zeg maar. Ook in het gebouw voel ik me zo'n stuntel zo nu en dan. Niet alleen om mensen te passeren maar ook deuren die tegen elkaar in draaien en volkomen onlogisch tegen de vluchtstroom in open gaan.
En iedere ochtend sta ik vloekend achter de wastafel waar de kraan andersom open draait met als gevolg dat ik hem eerst stevig dicht draai. Zelfs de badkraan is onlogisch maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik dan net mijn ogen open heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten