donderdag 20 september 2012

Miss koukleum in Engeland



Het klimaat hier is echt anders dan in Nederland. De eerste bezoeken hielden ze me extra voor de gek want het was toen stralend zomer weer. Ook toen ik hier aankwam om te starten met werk was het mooi, een beetje koeler maar mooi.
Ik maar wachten op de druilerige dagen van alleen maar grijs en regen.

Nou die hebben ze hier wel maar ik heb ze nog niet zo vaak gezien. En nee dat is niet alleen omdat ik alleen maar aan het werk ben overdag. Het is een soort fris herfst weer. Maar koud…!!! Het koelt met gemak af onder de 5 graden en dus als ik naar het werk wandel gaat colbert en jas al dicht. Denk al aan sjaal en  handschoenen (die heel handig nog in Nederland liggen natuurlijk).

Maar ik lijk wel de enige. Bijna iedereen gaat (nog?) zonder jas naar buiten en ze gaan zelfs nog lekker buiten zitten met een biertje of sigaret nog steeds zonder jas. Ik dacht eerst nog optimistisch dat het alleen voor de uitgaansavonden gold óf dat ze net iets kouder weer gewend waren dan ik maar het lijkt zich toch door te zetten.

Hoe is het toch mogelijk dat ik: miss koukleum zo’n land gekozen heeft. Het begint nu zelfs koud te worden in mijn kantoor. Na veel ‘op alle knopjes want ik weet niet hoe het werkt actie’ staat er nu een airco warmte te blazen. Want je raadt het al miss koukleum zit in een hoek kantoor met ramen aan 2 kanten en geen echte verwarming. Gelukkig werkt de airco warmte wel, scheelt weer een heet bad straks, zodra mijn nagels niet meer blauw zijn ga ik de kou weer in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten