woensdag 26 september 2012

Leeg appartement


Heel grappig: heb je eindelijk de sleutels van je appartement en kom je binnen is het bijna helemaal leeg. De TV wist ik die zou er niet zijn, er staat een bank en salon tafel er hangen gordijnen en er staat een tafel met 6 stoelen en er is een bed en dat is het dan. Geen pannen, geen borden of bestek gewoon een hele lege keuken. Geen emmer, geen stofzuiger kortom het is wat leeg.

Ben op aanraden naar een discount store gegaan en heb daar 2 dekens, twee pannen en een kopje gekocht, meer kon ik niet dragen. Dus de nacht kom ik wel door. Raar hoor in totale stilte in een vreemd huis. Maar ook heerlijk leeg op de snoeren die uit de muur bungelen na.

Het was op de site een furnished house maar dat schijnt een breed begrip te zijn hoewel mijn collega’s daar verdeeld over zijn. Ze vinden het wel sneu voor mij maar het kan nog erger: bijvoorbeeld zonder lampen of wc papier. Het is wel lekker groot zo zonder spullen. Weet dat het in no time toch weer dicht groeit met van alles dus daar maak ik me geen zorgen over.  Heb nog een visje opgegooid bij de makelaar dat dit toch niet de bedoeling was volgens mij, wie weet levert het wat op. 

Ik heb het hele huizen huren hier nog niet zo door. Er is wel water en licht en de verwarming doet het ook maar heb nog geen meterkast kunnen ontdekken dus hoe dit betaald gaat worden zal een volgende zoektocht worden. En waarschijnlijk moet ik met toch ook ergens aanmelden bij city council of zo. Meer wat ik zelf bedenk dan dat iemand je daar op wijst. De ontdekking van Engeland blijft een gegeven. Of zoals een collega het noemt: let op de Engelsen zijn de Chinezen van Europa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten